vrijdag 10 oktober 2008

Roken in bij het zijn van Kinderen
Ik zag vanmiddag ouders die gingen wandelen met hun kind. De vader en moeder rookten allebei. Vaak denken ze we zijn lekker buiten en we steken lekker een sigaretje op. Dat doen ze dan ook. Ik vind dat echt niet kunnen roken in het bijzijn van kinderen, ook al is het buiten. Straks staat de wind verkeerd, dan gaat alle rook naar de kleine toe. Waardoor het kind alle rook inademt. Ik vind dat zielig, misschien krijgt het kindje het wel benauwd.

Wat vinden jullie hiervan?

3 opmerkingen:

Kinderen zei

he bedankt voor jou bericht, maar wilde even toevoegen dat het toch wel gebeurd dat een stagiaire alleen op een groep gelaten wordt ook al mag het niet. Ik ben teminste wel eens alleen met een groep kinderen naar buiten gegaan al was de groep niet zo groot als in mijn voorbeeld.

Antoinette Engbers zei

Ik ben het met je eens dat ze het goede voorbeeld aan kinderen zouden moeten geven. Ze zouden moeten stoppen met roken. Gelukkig doen de ouders in jouw voorbeeld het nog buiten. Ik ken ook kinderen die echt naar de rook van hun ouders stinken. Die ouders roken in de auto en de hele dag door in huis. Echt onverantwoord

Noƫmie zei

Hey. Ook hier weer vind ik het nog wel weer een goed voorbeeld, ouders moeten altijd het goede voorbeeld geven. Je hebt een grote kans dat de kinderen later ook gaan roken omdat ze het vanaf hun geboorte (zelfs als ze nog in de buik zitten) het mee, het gerook.
Ik vind gewoon dat de ouders niet in bijzien van de kinderen moeten roken en al helemaal niet moeten roken want het slecht (maar dat is een ander onderwerp).