vrijdag 10 oktober 2008

Allergische reactie van fruitmelk

Vandaag was ik even langs geweest bij mijn Tante. En daar was een vrouw en een kindje op bezoek.
Dat kindje had bij de handjes en het hoofdje last van uitslag. Het zag er heel zielig uit.
Dat kindje had ook sokken over de handjes heen, zodat hij niet zou gaan krabben.
Ik vroeg aan die vrouw wat haar zoontje had, ze zei dat hij een allergische reactie had gehad op een soort van fruitmelk. Ik vroeg aan haar hoe kwam je erachter dat hij allergisch daar voor was? kwam de uitslag direct? of naar een paar dagen? ze zei dat het uitslag naar een paar uur tevoorschijn kwam en dat haar zoontje op zijn hoofd en handjes ging krabben. Ze dacht dat het wel weg zou trekken, maar het uitslag bleef er. Ze wachte eerst nog even af hoe het er morgen uit zou zien. De dag erna was het er nog steeds, toen is ze past naar de dokter gegaan. En het bleek dat het een allergische reactie was geweest. Ze heeft een zalfje meegekregen wat tevens goed werkt en dat binnenkort de sokken van de handjes eraf mogen.

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen? als een kind een allergische reactie krijgt van iets? zouden jullie direct naar de dokter gaan? of afwachten tot de volgende dag? of er gewoon iets opsmeren een huismiddeltje?)

3 opmerkingen:

Kinderen zei

hey febe, ik zou eerst kijken hoe erg de uitslag is. Als het heel erg is dan zou ik er gelijk mee naar de dokter gaan. De baby kan zich helemaal beschadigen door het krabben en je weet ook niet hoeveel pijn het kind heeft omdat het niet kan praten. Dus ik zou gelijk naar de dokter gaan en daar de oorzaak hiervan willen horen en de juiste middel voor krijgen. Want als je thuis er wat opsmeert zonder de oorzaak te weten is nooit zo slim!

Antoinette Engbers zei

Ligt aan de soort uitslag en of het kindje er erg veel last van heeft. In ieder geval NOOOOIT zomaar iets opsmeren.

Noƫmie zei

Hey, ik ben het helemaal eens met juf. Ik ben zelf allergisch en zou er zou er niks op smeren als je niet zeker weet waar het van komt, of het kindje er vaker last van heeft. Je moet eerst meer dingen achterhalen voordat je hiermee kunt handelen.