donderdag 18 december 2008

Zou je het doen of niet?

Weet je wat ik mij wel afvraag, of andere leerlingen die ook zoiets hebben meegemaakt hetzelfde doen dan ik. In mijn vorige stage had ik een eigen groepje van 8 kinderen samen met mijn begeleidster. De hele dag speel je met die kinderen en rond 17.30 worden de meeste kinderen opgehaald. Er waren toen kinderen die mij dan een kusje op de mond wilden geven en een knuffel. De knuffel deed ik terug maar ik gaf mijn wang en daar mochten ze dan een kusje opgeven. Ik zag daar sommige stagaires die gewoon de kinderen een kusje terug op de mond doen.

Wat zou je doen? als een kindje jou een kusje wilt geven op de mond? zou je dat toelaten?
of zou je net als ik je wang geven? ik ben hier wel benieuwd naar.

2 opmerkingen:

Noƫmie zei

Ik vind dit wel een leuk onderwerp wat je, je afvraagt. Ik had dat ook bij een aantal kinderen op mijn vorige stage. Maar dan niet echt ze een kusje op de mond willen geven maar gewoon op de wang. Ik zou het zelf niet doen op de mond maar gewoon op de voorhoofd of op de wang. Stel je voor dat het kindje verkouden ect is. Dan krijg je dat allemaal ook, en als leidster moet je dat -volgens mij- wel een beetje in de gaten houden.

cindylansink zei

zelf zou ik het niet doen ik zou ze gewoon een kus op hun wnag of een kus op het voorhoofd want ik vind dat, dat hoort bij een ouder of familie en niet een buitenstaander. ik denk ook dat als ouders dat zien de een er goed op reageert en de ander niet.