zondag 17 januari 2010

Van verticaal naar horizontaal.

Ik loop stage op een kinderdagverblijf en ik werk in verticale groepen van 0-4 jaar. Dit bevalt mij prima, het is namelijk erg leuk om met verschillende soorten leeftijden te werken. De ene keer, mag je de fles geven en het andere moment ben je aan het verven met de peuters.

Veel activiteiten die ik uitvoer, zijn gericht voor de 3+ kinderen. De 3+ kinderen vind ik het leukst om mee te werken. als je bijv, tegen ze praat, praten ze terug, je kunt hele leuke spelletjes met ze doen, de meeste 3+ zijn zindelijk en bijv. met voorlezen reageren ze op het verhaal of ze bedenken zelf een verhaaltje erbij, zulke dingen vind ik erg leuk!

Vanaf a.s. maandag start het kinderdagverblijf; waar ik stage loop met horizontale groepen. We hebben nu drie groepen; de babygroep, de tussengroep (1,5 tot 3 jaar) en de 3+ groep.

De laatste twee weken werk ik horizontaal. Ik ben ingedeeld bij de 3+ kinderen, daar ben ik erg blij mee. Ik heb namelijk nog nooit in een horizontale groep gewerkt. Ik ben daarom ook heel benieuwd; hoe dit allemaal verloopt. Veel kindjes ken ik wel, maar er zijn ook kindjes, die ik nog moet leren kennen. En daarbij moet ik nog kennis maken met de ouders van de kinderen.

Ik hoop dat de laatste twee weken, goed verlopen. Verder heb ik er zin in en kijk ik uit naar dinsdag. Dat is voor mij de eerste dag horizontaal.

Geen opmerkingen: