zondag 17 januari 2010

Het fruitliedje zingen!!

Om half tien zitten alle kindjes in de kring. Er word eerst een boekje voorgelezen en daarna word het liedje gezongen voor het fruit eten. Als ik het boekje heb uit gelezen, leg ik boekje weg en vertelt tegen de kindjes, dat ik een groene gieter heb. De kindjes roepen door elkaar; welke kleur gieter ze hebben. Als iedereen zogenaamd een gieter in z'n handen heeft, beginnen we dit liedje te zingen voor het fruit eten.

Het liedje gaat als volgt:

De plantjes krijgen wa-ter,
De visjes krijgen voer.
De kindjes krijgen fruit, dan worden ze STERK & STOER!

Tijdens het zingen van het liedje, doe ik ook bewegingen bij. Erg leuk!
De kinderen kennen het liedje erg goed en vinden het ook heel leuk om te zingen.

Dit liedje kende ik niet, dus ik vond het wel leuk om het op mijn weblog te zetten.

Geen opmerkingen: