zondag 10 januari 2010

Een warme maaltijd op het kinderdagverblijf.

Op het kinderdagverblijf eten we om 11:30 brood met de kinderen. Dit verloopt goed. De meeste kinderen eten minimaal twee boterhammen en dan hebben ze wel genoeg. Het komt niet vaak voor, dat kinderen geen boterhammen willen.

Binnenkort, willen ze de boterham vervangen door een warme maaltijd. Ik ben heel benieuwd, of dit wel goed gaat en of iedereen wel wat eet. Ik denk dat je dit wel krijgt; dat kind lust dat niet & wilt dus niet eten. En nog een vraag; hebben kinderen wel zin in warm eten?

Als kinderen hun warme maaltijd op het kinderdagverblijf krijgen, krijgen ze thuis aan tafel dan brood of moeten ze weer warm gaan eten? Dit lijkt me best ongezellig, de ouders eten warm en de kinderen krijgen brood?

Ik ben wel benieuwd. Wie heeft dit al meegemaakt? Warm eten op het kinderdagverblijf?

2 opmerkingen:

Noëmie zei

Hey Febe,
Is dit gewoon voor tussen de middag of ook gewoon voor een avondpot met warm eten.
Bij mij op stage zijn er dan wel kinderen die eind van de middag (half 4/4 uur) hun warme eten krijgen. Maar dit is bij mij tot 1,5 jaar.
Tussen de middag eten ze gewoon brood.
Hoop dat je een berichtje schrijft als je het één dag of een paar dagen hebt meegemaakt. Ben er wel benieuwd naar!

Kinderen zei

He dit is bij ons ook zo gegaan. We aten eerder altijd om 11.30 met z'n alles brood. Maar tegenwoordig eten de kinderen die een warme maaltijd moeten krijgen om 11.30 in plaats van 16.30. Wij vonden het ook allemaal raar. Maar de kinderen hebben hier gelukkig niet zo veel moeite mee. Ze eten het gewoon op!